Tuesday 5 March 2024

Avusturya'da Son Ay Yepyeni Maceralar

 Son Ay Yepyeni Maceralar...

Aralık ayı... Herkesin büyük bir hevesle beklediği, her yerin yılbaşı dekorlarıyla süslendiği, yeni yılı büyük bir şevkle karşılamanın mutluluğu... Geçirdiğim en güzel, en anlamlı, en renkli Aralık ayı...

Bir kültürü tanımanın, bir kültürü öğrenmenin anlamını hiç bu kadar tahmin etmezdim. Aslında bu sadece kültürü öğrenmek adı altında da değil aynı zamanda bir dili öğrenmek adına geçerli olan bir şey. Bir yabancı dil öğretmeni olarak savunduğum en temel şey bir dili o dilin konuşulduğu bir ülkeye gitmeden, orada bulunmadan öğrenemezsiniz. Ve dil, bir kültürdür. 

Burada geçirdiğim dört ay bana bambaşka ufuklar açtı. Çok farklı dünyaların da var olduğunu gördüm. Yurtdışı deneyiminin aslında, özünde ne anlam ifade ettiğini anladım. Bizdekinden elbette farklı olan yeni yıl kültürleri insani hayran bırakmakta. Tüm ay boyunca her haftanın onlar için farklı bir anlam ifade ettiği gerçeğini ben bizzat tecrübe ettikten sonra öğrendim. Birbirinden eğlenceli yılbaşı pazarlarında, bu soğuk havada geleneksel yiyecek- içecekleri, ayrıca müzikleri ve her şeyden önemlisi insanların yasamdan bu kadar keyif almalarını görmek, tanıdık tanımadık ortamdaki insanlarla rastgele eğlenebilmek, anin tadını çıkarabilmek soğuğu unutturup, içimizi ısıttı..

 Teşekkürler Esc... Teşekkürler Graz... Teşekkürler kendim... Teşekkürler ve Güle güle 2022...



 

No comments:

Post a Comment