Friday 22 March 2024

Graz'da İkinci Ay: Keşifler, Kazalar ve Viyana'daki Eğitim

Graz'da İkinci Ay: Keşifler, Kazalar ve Viyana'daki Eğitim

İkinci ayım Graz'da bir üniversite yurduna yerleşme ve şehri keşfetme ile geçti. Beş odalı, iki banyolu bir apartmanda Bosna, Sırbistan ve Avusturya`dan gelen diğer üç kızla birlikte yaşıyorum. Genellikle sessiz bir yaşam sürdüğümüz için, genç kızlarla pek sık karşılaşmıyoruz. Ancak mutfak girişte olduğu için yemek yaparken selamlaşıyoruz. Bosnalı kızla biraz daha yakın olduğumu söyleyebilirim; yemeklerimizi paylaşıp anılarımızı konuşuyoruz. Genelde yalnız yaşadığımı hissetsem de, uzun zamandır istediğim ve ruhumun ihtiyaç duyduğu bir durum olduğu için bu durum bana iyi geliyor. Kendimi dinleme fırsatı buluyorum.

 

Yurda alışma sürecinin yanı sıra oturum izni başvurusu da yaptım ve oturum kartımı aldım. Artık resmi olarak burada onaylanmışım! Kasım ayının gelmesiyle birlikte, her yere kendim gidiyorum, yerel etkinliklere katılıyor ve hatta Premiere kullanarak video düzenlemeyi öğreniyordum. Ancak bir gün bisiklet kazası geçirdim. Neyse ki yaralanmalar hafif atlatıldı, ama o an gerçekten kendi başıma olduğumu hissettim. Almanca konuşarak insanlar iyi olup olmadığımı sordular ve yardım etmeye çalıştılar. Anlamadığımı söylediğimde tabi ki İngilizce konuşma olanağını sağladılar. Ancak dil bariyeri gerçekten zor olabiliyor. Bu nedenle Almanca öğrenme sürecimi hızlandırma kararı aldım.

Ayrıca, Kasım ayında bir hafta sonu bir günlüğüne Berlin'e arkadaşımın doğum gününü kutlamaya gittim. FlixBus ile yapılan gece yolculuğu ilginç bir macera oldu ve seyahat günlüklerime yeni bir hikaye eklemiş oldum.

Ayrıca, ayın sonunda Viyana'da Avusturya`da bulunan ESC gönüllülerinin katıldığı bir eğitimde bulundum. Bu, toplam 20 gönüllüyle bir otelde gerçekleşen 4 günlük bir etkinlikti. Tecrübelerimizi paylaşmanın yanı sıra, gönüllülükten beklentilerimizi ve Avusturya kültürünü de keşfetme fırsatı bulduk. Viyana`nin tam noel süslemelerinin başladığı doneme denk geldiğimiz için de çok şanslıydık. Her yer ışıklarla dekore edilmiş ve Noel kulübe marketleri çok tatlıydı. Eğitimde güne serbest yazma seanslarıyla başlıyorduk. Bu etkinlik, yazma tutkumu hatırlamama ve buradaki bloglarım için ilham bulmama neden oldu.

Gelecek aylarda tekrar görüşmek üzere!







No comments:

Post a Comment