Friday 29 July 2022

Tunus Günlükleri 2. Ay

Tunus gönüllülük sürecimin 2. ayını da bitirdim. Öncelikle sizlere burada olan deneyim ve duygularımdan bahsetmek istiyorum. 2 ay bana gerçekten çok özel şeyler kattı. Bana yeni bir kültür, yeni arkadaşlar, yeni deneyimler ve en önemlisi yeni bakış açıları kazandırdı. Yeri geldi çocuklarla beraber derslerine eşlik ettik. Yeri geldi çevre sağlığını korumak adına atık toplama faaliyetlerine katıldık yeri geldi duvarla kapı bile boyadık. Bunlar harici farklı milletlerden insanlarla bunu yapıyor oluşunuz bu anları bir hazine niteliği kazandırıyor. Şimdi sizlere gezdiğim yerler hakkında ufak bilgiler vereceğim.

  

EL JEM 

El Jem beni gerçekten büyüleyen Roma döneminden kalma bir harabedir. İçeride yürürken gerçekten o dönemin tarihini hissediyorsunuz.

MUNASTIR

Gezerken huzur bulduğum bir yer olan Munastır. Burası bir sahil şehri ve kıyısında bir ribat (kale) bulunduruyor. Bu kale deniz savaşları için bulunduğu mevkiinin güvenliğini sağlamak amacıyla yapılmış.

SAHRA


Sahra benim için çok özel bir deneyimdi. Çölde güneşin batışıyla beraber yıldızları tüm parlaklığıyla izlemek bambaşka bir deneyim. Ve bunu resimde görmüş olduğunuz gibi geleneksel kilimlerin üzerinde Tunus çayı ile beraber yapmak çok keyifli. Çölün ortasında palmiyeler akarsular görmek insana gerçekten muhteşem bir huzur veriyor. Tabi Star Wars'ın dizi setini unutmamak lazım.

TAKRUNA

Burası küçük bir Berberi köyüdür.2. Dünya Savaşından saklanmak için yapılna bu yere çıkması biraz yorucu. Ve dağın üstüne yapılan bu güvenlikli alan şimdi toprak kayması riskinden dolayı sadece gelen ziyaretçilere açık.

No comments:

Post a Comment