Tuesday 19 July 2022

Atina Seyahati ve Elveda Yunanistan

Tekrardan merhabalar!! Nisan ayı bloguyla tekrardan karşınızdayım. Öncelikle size çalıştığımız gönüllülük projesiyle ilgili bilgi vereyim. Bu ay yine öncekinde olduğu gibi sahil, orman, park temizliği ve ihtiyaç sahipleri için gıda paketlemesi yaptık. Easter workshopına katıldık. Herkes kendi kültürlerinden Easter bayramı için hazırladıkları yemekleri, içecekleri getirdi. Oldukça keyifli bir workshoptu.

Bu ay önceki aya nazaran daha sıcaktı. Seyahat için çok güzeldi. Bu nedenle arkadaşımla Atina’ya gitmeye karar verdik. Öncelikle güzergah ve konaklama için araştırmalarımızı yaptık. Otobüsle 2 saat gibi bir sürede Xylokastro’dan Atina’ya ulaştık. Otobüsten indikten sonra yarım saat yürüme mesafesiyle hostelimize ulaştık. Konum olarak çok merkezi ve ucuz bir yer seçmiştik. Hostelimiz hemen Monasteraki meydanına 10 dakika yürüme mesafesinde, aynı zaman da Akropolis’e de 10 dakika yürüme mesafesindeydi. İlk gün çevreyi, Monasteraki meydanını, mağazaları gezmekle geçirdik. Oldukça keyifliydi. Gerçekten sıkılmadık. Görülecek çok şey vardı. Ertesi gün ise Akropolis’e gitmeyi düşünüyorduk ancak Avrupa Birliği pasaportu olmayanlar için ücretsiz giriş mevcut değildi. Biz de vazgeçtik. Tekrardan çevrede gezmeye yeni yerler aramaya başladık. Bu nedenle yeni bir rota oluşturduk. Ermou Caddesi’ne gitmeye karar verdik. Burası İstanbul’un Taksim Meydanı’nı anımsatıyordu. Geniş yürüme yolları ve yolun kenarında mağazalar vardı. Güzel bir yürüyüştü. Daha sonra Anafoitika’ya gittik. Eski küçük binalarıyla görülmeye değer bir yerdi. Akropolis’in yakınında bulunan bu yerleşim yeri çevresinde tavernalar barındırıyor. Eğer yemek yemek isterseniz. Atina’nın ünlü tavernalarını da burada bulabilirsiniz. Daha sonraki günler de aynı şekilde çevre yerlerde dolaşarak geçirdik.

Xylokastro’ya geri döndük. Elveda partisi yaparak güzel bir şekilde projemizi noktaladık. Gerçekten güzel bir deneyimdi. Okuduğunuz için teşekkürler. Umarım önümüzdeki projelerde de tekrardan görüşürüz! Sağlıcakla kalın.