Monday 9 May 2022

STRADA GEORGE ENESCU

Merhabalar arkadaşlar ben Sevcan. Bu yazımda size şuan da bulunduğum ülkede yaşadığım güzel deneyimlerimden bahsetmek istiyorum. Bu başlık benim için çok büyük anlamlar içeriyor çünkü ben şuan da bu başlıktaki adreste ikamet ediyorum. Romanya’nın Craiova şehrinde adı geçen bu güzel yerdeyim. Bu proje bana dünyaya neden daha geniş açıdan bakmam gerektiğini öğretti. Ben hukuk fakültesinden mezun oldum ve diğer arkadaşlarım gibi hemen iş hayatına atılmak yerine yurtdışına çıkmayı seçtim ve bu benim verdiğim en doğru karardı. Çünkü artık hayatım sadece küçük hayallerle sınırlı değil. Şimdi size proje kapsamında yaptığım işten bahsetmek istiyorum. Ben özel bir İngiliz eğitim sistemiyle eğitim veren bir anaokulunda çalıştım. Burada görevim 6-7 yaşında olan çocuklarla birlikte İngilizce derslerine katılmak, onların boş zamanlarında oyun oynamak, onlarla İngilizce
konuşmaktı.

Bu resimde gördüğünüz her biri birbirinden güzel çocuklar benim ilgilendiğim çocukların sadece bir kısmı. Başta yaşlarından dolayı onlarla iletişim kurmakta zorlanmaktan korktum ancak onlarla vakit geçirirken çok keyifli zamanlar geçirdim. Müthiş bir iletişim yakaladık. Birlikte İngilizce konuştuk. Ben onlara Türkçe kelimler öğrettim onlar bana Romence kelimeler öğrettiler. Birlikte koştuk, dans ettik, etkinlikler düzenledik.

Burada gördüğünüz tatlı kadın benim çalıştığım sınıfın İngilizce öğretmeni namı değer miss Quna , burada öğretmen yerine miss kelimesi tercih ediliyor. Ben bütün derslere miss Quna ile birlikte girdim. Üç tane dersimiz vardı: Kelime bilgisi, Okuma ve dinleme dersleri. Bu derslerde çocuklarla birlikte birçok etkinlik düzenledik. Bu fotoğrafta da bu şekilde giyinmesinin nedeni okulda hikâyeleri canlandırma etkinliği vardı. Bu nedenle miss Quna da bu şekilde bir karaktere büründü.

Aşağıda gördüğünüz bu kadın da Coco. Benim okulda çocuklardan sonra en çok vakit geçirdiğim insan çünkü çocukların bütün anlarında yanında Coco ve ben oluyorduk. Onların pauza ve gustarelerinde Coco  ve ben görevliydik. Benim için çok kıymetli bir insan her anlamda bana yardımcı olmuş ve bilmediğim şeyleri çok samimi bir şekilde öğretmiştir. Coco’dan her sınıfa bir tane lazım.

Bu güzel kadınların hepsi okulda görevli öğretmenler yukarıda bahsettiğim hikaye canlandırma etkinliği için hepsi bir masal karakteri oldu. Etkinlik sırasında çok güzel ve eğlenceli anlar yaşadık.

Bu güzel fotoğrafta benim çocuklarımla yaptığımız bir etkinlikten kalma. Eğer sizin projenizde çocuklarsa hiç çekinmeden gidin. Her anı tekrar tekrar yaşamaya değerdi.

 

No comments:

Post a Comment