Thursday 12 May 2022

Kahraman Canlandırma Etkinliği

Merhaba,

İsmim Nurgül. Romanya’nın Dolj bölgesine bağlı, Craiova şehrinde ESC projesi için bulunmaktayım. Türkiye de genellikle öğrenci veya yeni mezunların tercih ettiği bir Erasmus programı olmasına rağmen, bir devlet çalışanı olarak bunu deneyimlemek istedim. Üniversiteden yeni mezun olduğumda pek ilgilenmemiştim ama iyi ki geç kalmadan başvurmuşum. Özellikle çevrem de “ne yapacaksın bu saatten sonra, işin gücün var uğraşma” diyenleri dinlemediğim için mutluyum. J

Başka bir kültürün içinde yaşamak, yeme-içme alışkanlıklarınıza kadar sizi etkiliyor aslında. Kısa sürede bunu deneyimlemiş oldum. Çünkü normalde çay içmeden başı ağrıyan bir insan olarak, geldiğim ilk birkaç hafta siyah çay bulamadım. Çay bulsam demlik yok.J

Neyse arkadaşlar devam edecek olursam; Romanya gerek tarihi, gerek doğası ve misafirperver insanları ile keşfedilmeye değer bir ülke. Bu arada bu benim ilk yurt dışı deneyimim ve iyi ki Romanya’yı tercih etmişim diyorum. Havaalanına indiğimizde yağmurlu bir gündü ve Bükreş’in merkezine gitmek için yaptığımız tren yolculuğu esnasında, küçük ve eski tren garları bana 1950’li yıllara ait bir film setinde gibi hissetmişti. Tam bunları düşünürken Bükreş tren garında ki polis kıyafetleri üstüne geldi. Romanya da gezdiğim yerler hakkında kendi hesabımda video paylaşımı epeyce yaptım o yüzden biraz projeden bahsetmek istiyorum. J

Burada özel bir İngiliz okulunda gönüllü olarak, haftanın 5 günü sınıf çalışmalarına dahil oluyoruz. Özellikle çocuklarla çalışmayı sevenler için muazzam bir proje çünkü bir anda koridorda veya bahçede size sarılan bir çocukla karşılaşabiliyorsunuz. J Bir okulda gönüllü olduğunuz için farklı bir eğitim sistemini de gözlemleme şansınız oluyor. Örneğin bizi İngilizce derslerinde sınıfa alıyorlardı. Sadece “English pronunciation” yani İngilizce telaffuz üzerine her gün düzenli dersleri vardı ve bu sizin de dili konuşma şeklinize katkı sağlıyor.  

Çocuklarla birlikte öğretmenlerinde katıldığı bazı etkinlikler oluyor. Örneğin tiyatroya gitmek, müze gezisi vs. Eğer dahil olmak isterseniz siz de katılabiliyorsunuz, zaten size etkinlik öncesi soruyorlar. Benim en beğendiğim etkinliklerden biri, bir kahramanı canlandırma etkinliğiydi. Bu kahraman bir film karakteri de olabilir, bir masal karakteri de. Tamamen tercihi size bırakıyorlar. Ve etkinliği tüm okul birlikte düzenledi. Öğretmenlerde dahil tüm gün boyunca kostümlerle derslere katılım sağlandı.

Kostüm etkinliğimiz arkadaşlar, ben hariç herkes çok güzel değil mi J

Arkadaşlar burada sadece benim ilgilendiğim sınıf var. İçlerinde Spider-man hayranı olan da vardı, Harry Potter hayranı olanda. Haliyle o karakter kostümünü giydiler. Ve tabi ki her kız çocuğu prenses olmak ister ;)

İngilizce telaffuzumu geliştiren hocam ve mentör hocamız. Sizce de çok güzel görünmüyorlar mı? J

Ve son olarak, tüm gün beraber olduğumuz asistan hocamız Mihaela ile olan fotoğrafımızı bırakıp şimdilik ayrılıyorum. Tabi biz neden karakter seçmedik diye sorabilirsiniz. Çünkü arkadaşlar son gün öğrendik ve internet alışverişi için yeterli zamanımız yoktu. Kültürel etkinlikler için getirdiğim, Geleneksel Türk Okçuluğunda kullanılan börk ile tüm gün okulda içimde mehter ezgileriyle gezdim J

Bir diğer yazımda, gezdiğim yerlere değinmeyi düşünüyorum. Şimdilik hoşçakalın ve bizi takipte kalın arkadaşlar. J

No comments:

Post a Comment