Tuesday 1 March 2022

Hayallerinizi Asla Ertelemeyin!

Merhaba arkadaşlar ben Ali ilk blog yazımdan sonra ikinci ay yaşadıklarımı da sizlerle paylaşmak istiyorum. Öncelikle proje kapsamında bize sunulan görevler tamamıyle basit ve bizim için olan etkinliklerdi. Okullara sunum yapmaya gidiyorduk, Romanyalı gönüllülerimiz ile buluşuyorduk ve her an çok güzel geçiyordu bu etkinliklerde benim ayağım burkulması sonucu çok katılamadım ve kaçırdığım anlar için üzgünüm. Bizler için düzenlenmiş ve gönüllülerimiz ile gidilen bisiklet etkinliğine katılamamam da bu anlardan birisi. Gittiğimiz köy müzesi gezileri, kilise gezileri, müze geziler hepsi çok güzeldi. Mentörlerimiz Mihai ve Georgiana gerçekten çok iyi kişiler bunu da eklemek isterim.

İkinci aya geçmemiz ile artık Romanya’yı biraz daha tanımıştık  daha çok gezebiliyor ve insanlarla iletişim kurabiliyorduk. Gittiğim kafede çok çok tatlı bir Romanyalı ile tanıştım ve ikinci ayım daha güzel oldu. Bükreş’te bilmediğim yerleri de onun sayesinde gördüm. Onun ile konuştukça hem Romancayı hem İngilizceyi biraz daha ilerlettim.  Yolunuz Romanya’ya düşerse Romanyalı insanların sıcakkanlı ve sempatik olduğunu size söyleyebilirim.

İkinci ay daha çok tanıdık Romanya’yı demiştim şimdi gidebildiğim şehirlerden size bahsetmek isterim. Costanta şehri günü birlik gezilebilecek denize kıyısı olan küçük bir şehir. Gidip görülmesini öneririm. Timisoara şehri ise oraya kendi . arkadaş grubumuz ile araba kiralayarak gittik. 4 kişi gittiğimiz için yolculukta fazlasıyla eğlenceli geçti. Şehir merkezi ve içindeki müzeler çok güzeldi kira tuttuğumuz ev şirin ve konforlu idi. Orda bulunan Corvin kalesine de gittik ve gerçekten gidilmeye değer bir yer diyebilirim. Başka günlerde Sinia’da bulunun Peleş kalesine gittik ve gerçekten orası da muazzam yerlerden biriydi. Son  haftamızda bütün ekip arkadaşlarımız ile Hırvatistan’a gittik 3 gün de orada geçirdik. Hırvatistan’ da beğendim ama Romanya benim için daha eğlenceli ve güzel geçti diyebilirim. Romanya’da iken kesinlikle başka şehir ve ülkelere gitmenizi öneririm. Evet arkadaşlar ikinci ayım genel itibari ile bu şekilde geçti.

Romanya maceram bana başka ülkeler için kapı araladı diyebilirim. Yabancı dil konusunda da teşvik ettiğini söyleyebilirim. Bunların yanında başka kültürler için olan hevesim ve onları tanımak için olan çabamı bi hayli arttırdı. 2 aylık  süre benim için az geldi ve daha fazla orada kalmayı çok isterdim.

Son olarak da eklemek istediğim şey şu şekilde okulların açıldığı zamanlarda gittim ve ben gibi birkaç arkadaşımda öğrenci idi bu durum  ben veya arkadaşlarım için derslerde geri kalma gibi bi olumsuzluk oluşturmadı.

Hayallerinizi asla ertelemeyin. Bir başka projede görüşmek üzere…

No comments:

Post a Comment