Tuesday 1 March 2022

ROMANYA’DAN SELAMLARR

Ben Betül Barut. Roma+ Projesi gönüllüsüyüm. Romanya’nın Ciorogarla kentinde 1. ayımı doldurdum ve sizlere bu blog yazımda deneyimlerimden bahsetmek istiyorum. Gönüllülük faaliyetlerime Türkiye’de çeşitli derneklerle başlamıştım. İlk yurt dışı deneyimimi de ESC  projesi ile gerçekleştireceğim için çok mutluydum. Katıldığım bir proje sayesinde İYACA ile tanışma fırsatım oldu ve araştırdığımda güvenilir bir dernek olduğunu öğrendim. Roma+ Projesi’ne seçildikten sonra ilk işim zorlu bir süreç olan vizemi almaktı neyse ki İYACA sayesinde tahminimden çok kolay oldu 3 gün içerisinde vizemi aldım. Sonunda yolculuk tarihimiz geldi. İstanbul’dan 10 saatlik otobüs yolcuğu sonunda konaklayacağımız yurda ulaştık.

3 aylık projemiz zorbalık konusu üzerindeydi. Haftanın bir günü ofise gidiyoruz. Ofisteyken okulda öğrenciler ile hangi etkinlikler ile daha etkili ve verimli öğrenme alanı oluşturabiliriz bunun hakkında takım çalışmaları yapıyoruz. Haftanın diğer günü ise lisedeki öğrencilerle buluşup hazırladığımız etkinlikleri uyguluyoruz. Girdiğimiz sınıflarda dezavantajlı öğrenciler oluyor onların gönüllülerine dokunmak, onlarla iletişime geçmek bizim motivasyonumuzu arttırıyor.

Mentörümüz Mihai ve Georgiana ile Rumence derslerimiz oluyor. Gündelik konuşma dilini öğreniyoruz. Öğrendiğimiz kelimeleri Rumen biriyle karşılaştığımızda kullanmak onları çok mutlu ediyor.  Bazen Rumence derslerimize Romanya’daki gönüllü öğrenciler giriyor bizde onlara Türkçe kelimeler öğretiyoruz.  Cuma günleri ise kültürel gezi günleri oluyor. İlk hafta Romanya’nın başkenti Bükreş’i tanıma amaçlı harita yardımıyla  şehri keşfettik. Kültürel ve sosyal faaliyetlere bolca zaman ayırabiliyoruz. Bucureşti-Cluj  futbol maçına biletlerimiz aldık. Maçı oradaki insanlarla izlemek çok keyifliydi. Sonraki haftalar buradaki gönüllülerimiz ile birlikte köy müzesi, resim müzesi, manastır vs. gittik. Hafta sonu ise boş vakitlerimiz oluyor. Biz de bu boş vakitlerimizde gezi planlaması yapıyoruz. Bükreş’te Avrupa’nın en büyük binası olan Parlamento Sarayı, farklı mimarisi ile Catedrala Patriarhală görmenizi istediğim favori mekanlarımdandı.

Geçen haftaki planımız ise çok merak ettiğimiz Drakula kalesinin bulunduğu Braşov’du. Bütçemize uygun olsun diye BlaBlaCar ile gittik. Şanslıyız ki Cumartesi günü aynı şoförle gidip Pazar günü aynı şoför ile geri döndük. Braşova ilk kez gittiğimizi söylediğimizde bize yardımcı olabileceğini söyledi ve iki gün boyunca görmemizi istediğimiz yerlerde bize  rehberlik etti.Bir şehri rehberle gezmenin ne kadar da keyif vereceğini anlatmaya gerek yok bence. Braşov’da Bran Kalesi ve Karaiman Manastırı favorim oldular.

Şubat ayına girdik Türkiye’den kar fotoğrafları görürken burada hala kar yağmadı. Ciorogarla’da her şey yolunda bir sonraki blog yazımda görüşmek üzere.