Friday 25 February 2022

Romanya'ya Alışma Sürecim!

Merhaba, ben Rukiye Şahin. 22 yaşındayım. Ankaralıyım. Bolu Abant İzzet Baysal üniversitesi Gazetecilik bölümünden mezun oldum. İYACA ile üniversite yıllarında aktif olarak gönüllü olduğum topluluk sayesinde tanıştım. Mezun olduktan sonra ise duyuruları takip ederek başvuru yapmaya başladım ve uzun dönem Roma+ programına geldim. Bizim programımız uzun bir yolculuk ile başladı çünkü Romanya'ya uçak ile değil kara yolu ile geldik. İstanbul'da 7 kişi ve Adrian ile başladı yolculuğumuz yaklaşık 12 saat sürdü ve gecenin bir yarısı kalacağımız yere geldik. İlk hafta alışma sürecimiz hava değişimi neyi nasıl yapmalıyız gibi soruların cevaplarını bulmak ile geçti. 

Birbirimize ve yeni yaşam alanımıza alıştıktan sonra her şey daha kolay olmaya başladı. Pandeminin devam etmesi bir dezavantaj olsa bile. Romanya'da ilerleyen günlerde Bükreş'i keşfetmeye başladık şehrin kış ayındaki kasveti bitmek üzere yerine bahar havası alıyordu insanlar sokakları fazlasıyla doldurmuştu. Merkezi olan Bükreş doğasıyla değil binaları ile meşhurdu çünkü her yer binadan ibaretti fakat  kiliseler her gittiğimde beni farklı bir duyguya sürüklüyordu. Tarihi yapısı vardı. 4 ülkenin de eserleri burada gözle görülüyordu.

Günler ve haftalar geçtikçe hem Bükreş'i daha iyi tanıdık hem okuldaki öğrencileri. Haftada iki gün mutlaka birlikte etkinlik yapıyorduk. Daha önceki ekiplerden alışmışlardı bizimle de zorluk çekmediler. Eğlenceli ve dolu dolu geçen zorbalık üzerine konuştuğumuz etkinlik planı yaptığımız verimli zamanlar oluyordu. Bunun yanı sıra Rumence dersimiz de devam ediyordu. 3 aylık sürecin ilk ayı bitti artık alışma süreci bitti gezmek için daha çok zaman ayıracağımız haftalar geldi.

No comments:

Post a Comment