Wednesday 2 February 2022

Kaposvar'da Zaman Hızlıca Akıp Geçiyor!

Sziasztooook!

Kaposvardan selamlar ! Projemin ikinci ayını doldurmuş bulunmaktayım. Zaman bu şehirde gerçekten de hızlıca akıp geçiyor.

Geçen ay gibi bu ay da benim için oldukça verimli geçti diyebilirim. Projemin ikinci ayında ev sahibi kuruluşum Compass da farklı aktiviteler içerisinde bulunmak bana şimdiden katkı sağlıyor. Burada bulunan çok kültürlü ortam, farklı dillerin konuşulması gerçekten de bireysel açıdan beni geliştiriyor. Belki de Erasmus+ projesinin en güzel taraflarından birisi de bu özelliği.

 

Bu ay Compass’a gelen yerel gençlik ile birçok İngilizce konuşma kulübü düzenledik. Neredeyse her gün yerel gençlik ile bir konuşma kulübü düzenliyoruz ve farklı konular üzerinde İngilizce konuşuyoruz. Her birimizin İngilizce seviyesi farklı olsa bile İngilizcesini geliştirmek isteyen insanlar için oldukça güzel bir aktivite olduğunu söyleyebilirim, hiç çekinceniz olmasın bu konuda.

Aralık ayı benim için oldukça yoğundu diyebilirim. Organizasyonumuza Türkiye'nin farklı bölgelerinden Özel Eğitim, Sosyal Hizmet konularından uzmanlar geldiler ve Macaristan'da gerçekleşen ve organizasyonumuzun ev sahipliğini yaptığı proje çerçevesinde dezavantajlı grupların sosyal ve iş hayatına entegrasyonu için sağlanan sosyal hizmet ve olanaklarını gözlemlediler. Ben de organizasyonumuzu tanıtan kendi alanım olan eğitim ile alakalı  daha  önce  yapılan aktiviteleri  tanıtan bir İngilizce sunum gerçekleştirdim. Daha öncesinde birçok kez sunum deneyimim olmasına rağmen İngilizce olarak burada yaptığım sunumların beni daha da geliştirdiğini gözlemliyorum. Profesyonel iş hayatında da bana oldukça katkı sağlayacağına inanıyorum. Ayrıca Kaposvar'da bir otelde gelen misafirlerimize birlikte bir workshop’ a katıldık ve dezavantajlı grupların yer aldığı bir sosyal hizmet servisinde hangi tür aktivitelerin düzenlendiğini biz de incelemiş olduk. Gerçekten Compass bana her anlamda çok özellik kazandırıyor diyebilirim. İngilizcemi daha da geliştiriyorum, Sunumlar yapıyorum, Workshoplarda yer alıyorum. Bu benim için çok önemli bir fırsat.

Bu ay özellikle Christmas dolayısıyla Compass da oldukça eğlenceli vakit geçirdik. Her birimiz farklı kostümler giydik ve ofisimizi Christmas için süsledik. Bu özel zaman için küçük yılbaşı hediyeleri yaptık ve şekerlerle renklendirdik. Sonrasında bu hediyeleri kadın sığınma evinde kalan küçük çocuklara ulaştırdık. Onlar için küçük bir hatıra bırakmış olduk ve bu bizi çok mutlu etti diyebilirim .Gerçekten Avrupa'da bu geleneksel aktiviteyi yerine getirmek benim için oldukça zevkliydi. Umarım sizin de yakından gözlemleme şansınız olur.

Ev sahibi kuruluşumuz bize Christmas dolayısıyla iki hafta sürecek tatil sağladı ve bu sayede farklı ülkelere gitme ve birçok güzel mekanı gözlemleme şansı buldum. Krakow ve Prag da yaklaşık olarak bir hafta geçirdim ve özellikle Prag’ın muazzam bir şehir olduğunu söyleyebilirim. Astronomik saat, Prag meydanı, Prag kalesi ve Letna tepesi mutlaka gidilmesi gereken mekanlar. Eğer sizin de fırsatınız olursa mutlaka Prag’a gitmelisiniz . Ayrıca Krakow da bulunan Auschwitz müzesi (Hitler  döneminden  kalan  bir  çalışma  kampı  )  mutlaka görülmesi gereken yerler arasında bana göre. Gönderici kuruluşum IYACA ve ev sahibi kuruluşum Compass sayesinde farklı kültürleri gözlemleme ve genel kültürümü geliştirme şansı buluyorum. Bu benim için harika bir deneyim ve siz de mutlaka bu deneyimi yaşamalısınız bence .

No comments:

Post a Comment