Saturday 7 March 2020

Üç Aylık Süreçte Yaşadıklarım



3. ayı geride bıraktım zaman çok hızlı geçiyor. Acemiliğimi üzerimden atmışken buraya tamamen adapte olmuş durumdayım. Öğrendiğim günlük rutin cümleleri ile dersler daha eğlenceli ve zevkli geçiyor. Günden güne  İngilizce ve Slovakçanın geliştiğini hissetmek muazzam bir duygu. Ülkemi  2 haftada bir farklı öğrencilere, öğretmenlere  tanıtmak, onların hayranlık duyarak izlemeleri ,dinlemeleri, ilginç soruları beni gerçekten şaşırtmaya ve gururlandırmaya devam ediyor.Çoğu öğrencilerin ve öğretmenlerin Ülkemizi ziyaret etmiş olması bana mantıyı sormaları döneri sormaları beni iyi güldürmüştü  😃Bu ay arrival training eğitimi vardı orada tanıştığım farklı ülkelerden arkadaşlarım İspanyol,Fransız,İtalyan,Yunanistan,Belarus ve daha niceleri. Dil açısından gerçekten verimli geçen 4 gündü. Yaptığımız işler hakkında detaylar, ne yapabiliriz, çocuklara daha fazla neler ekleyebiliriz, proje bitiminde nasıl yol izleyceğimizi bize öğrettiler. 4 günlük proje sonunda diğer gönüllüler ile bir çok etkinliklere katıldık onlar sayesinde başkent bratislavanın görmediğimiz yerlerini görüp fotoğraflar çekindik.Bu ay içinde ekolojik proje sunumu hazırladık ev arkadaşım paul ile bilrikte 8-10 yaş arası çocuklara hangi çöp nereye atılmalı, çöpler nasıl ayrılır, doğayı daha az nasıl kirletebiliriz ? bu sorulara yanıt bularak çocuklara küçük bir tiyatro hazırladık ve en sonunda onların bize yardım etmesini istedik hepsi bizi pür dikkat dinledi, eğlendi, güldüler 😃 Gerçekten çok sevimli  öğrencilerim var fotoğraflarda onları görebilirsiniz 😊 proje sonunda öğretmen olmayı bile düşünmüyor değilim açıkçası.İngilizce dersleri bir yana atletizm dersleride harika gidiyor. Her hafta yeni hareketler, parkurlar hazırlıyorum. Güzel yaptıklarında tak krásne(çok güzel)  demem onları fazlasıyla güldürüyor Onların yüzündeki heyecanı görünce yaptığım işten daha fazla zevk alıyorum.Keric ekibiyle bu ay içinde iki kere kayak yapmaya gittik hayatımda ilk kez denediğim bir sporun bu kadar eğlenceli olacağı hiç aklıma gelmemişti.Burada insanlar çoğunlukla kış olduğu için kış sporlarına aşırı büyük ilgi var. Her boş kaldıklarında hiking yapmaya giden bir millet düşünün.😃 Burada zaman fazla hızlı geçiyor bir yandan sürem azalıyor diye üzülüyorum ama herkesin bu deneyimi tadması gerekiyor bir sonraki ay görüşmek üzere… 😊





No comments:

Post a Comment