Tuesday 5 November 2019

Tiramisù


Eee buralara kadar geldik, midemiz içinde bir şeyler öğrenelim değil mi? Alışılmışın dışında olan bu blog yazımı okumaya hoşgeldiniz.
İlk yazımda Treviso'nun tiramisunun doğduğu şehir olduğunu söylemiştim. Öyle olunca tiramisu festivalimiz de eksik olamaz tabii ki. Geçen hafta üçüncüsü gerçekleştirilen bu tiramisu festivaline gittim ve üzgünüm ama elimdeki tarifin çok daha iyi olduğunu farkettim. Veeee sevgili arkadaşlar, sizinle parmaklarınızı yiyeceğiniz İtalyan usulü bu tiramisu tarifini paylaşmaya karar verdim.
Daha ilk ayımda Marco isimli canım arkadaşımın bir kızı etkilemek için yapmış olduğu tiramisuyu yeme fırsatım oldu. Kızı bilmem ama ben baya etkilendim :D Abartmıyorum, hayatımda yediğim en güzel tiramisuydu. Marco'ya da bunu defalarca söyledim o da sağolsun bir sonraki buluşmamızda elinde tarifle geldi. Bende dedim ki bu güzel tarifi bütün dünya bilmeli, yapmalı, yemeli ve yedirmeli.
Öncelikle aranızda daha önce Dr. Oetker’in tiramisusunu yapan filan varsa demek istediğim şey şu ki; tamamen zaman kaybı. Bu tarif maksimum 20 dakika ve çok daha lezzetti.
Malzemeler
4 yumurta, 150 gram şeker, 450 gram mascarpone (işin sırrı bu, pahalı deyip almamazlık yapmayın), kahve, kakao, kedi dili bisküvi, rom (alkollü yapmak istemezseniz koymayabilirsiniz.)
Nasıl yapılır?
Yumurtaların sarısı ve beyazını ayırın. Sarılara şekerin yarısını ekleyip çırpın. Tamamen karıştıktan sonra mascarponeyi ekleyip çırpmaya devam edin. Ayrı bir kapta yumurtaların beyazını çırpın, sonrasında şekerin kalan yarısı da ekleyip çırpmaya devam edin. İyice katılaşıp kabı çevirdiğinizde yere düşmeyecek kıvama geldiğinde hazır demektir. Bu iki karışımı aynı kaba alın ve YAVAŞÇA bir kaşıkla karıştırın.
Biliyor musunuz bilmiyorum ama İtalya'da evde kahveler mocha isimli bir aparatla yapılıyor (fotoğrafların arasında benim küçük mochamı görebilirsiniz.) Ama Türkiye'de bu aparat pek kullanılmadığından kahvenizi filtre kahve gibi hazırlayabilirsiniz. Kahveyi hazırladıktan sonra dilerseniz biraz rom ekleyip tadını değiştirebilirsiniz.
Elimizdeki kedi dili bisküvileri sırayla kahveye tamamını batırıp (çok bekletmeden sadece batırıp çıkarın) kabımıza diziyoruz (Kabımız dikdörtgen şeklinde olursa daha iyi olur). Ardından üstüne hazırladığımız karışımdan koyuyoruz. Onun üstüne tekrar bir kat daha kahveye batırılmış bisküvilerimizi diziyoruz. Ardından tekrar karışımı koyuyoruz ve nefis tiramisumuz hazır. Üstünü kapatıp en az 12 saat buzdolabında bekletin. Yemeden önce üzerine kakaoyu eleyip, servis yapabilirsiniz. Kısa sürede tükettiğinizden de emin olun. Çünkü bildiğiniz gibi yumurtalarımız çiğ.
Afiyet olsun!
Not: Bu tarif iki kere tarafımca yapıldı, sofraları süsledi, İtalyanlarca denenip, onaylandı.





No comments:

Post a Comment