Thursday 18 April 2019

Merhaba ben Gamze


Bir evs programına katılmayı çok istiyordum IYACA sayesinde Romanya Braneşti de 2 aylık bir evs e katılma şansı yakaladım. 
Atatürk havalimanında diğer gönüllü arkadaşlarla tanıştım ve maceraya başladık. Otopeni havalimanına indiğimizde bizi karşıladılar ve kalacağımız yere yani Braneştiye bıraktılar. Burada bir okulun içinde ki yurta kaldık. Yurtta bizimle birlikte başka öğrenciler de vardı. Onlarla muhabbet ederek kaynaştık. Türkçe kelimeler öğrettik, onlarda bize Rumence birkaç kelime öğretti.. 


Geldiğimiz ilk hafta burada bir festival vardı. En çok kim çirkin olacak gibi bir şeydi herkes çirkin olmak için kostümler giymişti. Festivalde Romanya tatlılarını tattık. Romanya haftalarına gayet eğlenceli başladık. Sonraki haftalarda lise de aktivitelerimiz  vardı. Onlarla İngilizce konuşarak oy vermenin önemini anlattık ve birlikte eğlenceli oyunlar oynadık. 





Haftanın bazı günleri Bükreşe gidiyoruz. Orada haftalık planları yapıyoruz. Bükreşte diğer gönüllülerle görüşüyoruz  farklı yerleri geziyoruz. Farklı yemekler yiyoruz. Ben 4. Haftamda falan bir sağlık problemi yaşadım. Direk ameliyat olmam gerekti ve beni ameliyata aldılar. Sağlık sigortam bu konuda hep yanımda oldu. Hastane konusunda biraz sorun yaşadım fakat İYACA ve burada ki Rumen derneği  bu konuda bana çok yardımcı oldu.  

Şu anda da son haftalarımızı yaşıyoruz. Burayı sevdim çocuklar eğlenceli Romanya eğlenceli…






No comments:

Post a Comment