Tuesday 28 February 2017

Saraybosna'dan Merhaba

Merhaba ben Muhammed Fatih Halaç Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Bölümü öğrencisiyim.1 Şubat itibariyle Saraybosna'da Yunus Emre Enstitüsü Türk Kültür Merkezi bünyesinde AGH(EVS) Gönüllüsü olarak çalışıyorum.
Buralar insana yurt dışındaymış hissi uyandırmıyor açıkçası Türkçe bilen insan sayısı bir hayli fazla onun dışında Türk işletmelerinin de sayısı da azımsanmayacak kadar çok.Şehir içi Ulaşımda farklı taşıtlar olmakla beraber genellikle Konya Büyükşehir Belediyesinin hediye ettiği Tramvaylar ve İstanbul Büyükşehir Belediyesin hediye ettiği TİKA tarafından modernizasyonu yapılan Otobüsler kullanılıyor.



Okuduğum Blog yazılarında herkes bir projeden bahsetmiş ama benim sizlere anlatabileceğim bir projem yok sanırım çünkü Yunus Emre Enstitüsünün ilk EVS Tecrübesi olduğundan karşılıklı olarak bir alışma evresi geçiyoruz.EVS hakkında Kurum Müdürümüz,Müdür Yardımcımız ve Rehberim dışında bilgi sahibi olan pek kimse yok haliyle normal personel ne yapıyorsa bende o işi yapıyorum. Rehberimle Oryantasyon eğitimi sonrasında Kurum Müdürümüz Mehmet Akif Bey hem kuruma adapte olmam hem de işleyişi öğrenmem için beni geçici olarak Kütüphaneye verdi.Burada Türk Dili ve Edebiyatı öğrencilerle birlikte kitapların düzenleme işlemini yaptık.Yaklaşık 2 Haftadır da sisteme kitap giriş işlemiyle meşgulüm. İlerleyen dönemde muhtemelen sahaya geçiş yapacağım.Burada hafta içi 09.00-18.00 arası çalışıyorlar.Bende düzeni bozmamak için 7 Saat AB projesi kapsamında 1.5-2 saat civarında da Devletim için çalışıyorum.


Üniversite eğitimim boyunca Diplomatik Temsilciliklerimizde staj yapmayı çok istemiştim.Hatta Afganistan Mezar-ı Şerif Başkonsolosluğu dahil birçok Diplomatik Temsilciliğe staj başvurusunda bulunmuştum ancak olumlu geri dönüşler alamamıştım.Bu projeye de aynı şekilde Ülkemizin bir Yumuşak Güç kurumu olan Yunus Emre Enstitüsünde görev alacağım için başvurdum.İyi ki başvurmuşum şuan Yunus Emre Ailesinin bir üyesi olduğum için gurur duyuyorum..







No comments:

Post a Comment