Tuesday 28 February 2017

Küçük Keşifler 2


İsveç’te yeni bir sabaha uyanmıştım. Çalışacağım ofise yürüyerek yarım saatlik uzaklığı olan bir tesiste kalıyordum. Tesis diye geçmek istemiyorum çünkü saunası bile vardı. 😊 Bizden önce halihazırda AGH ( AVRUPA GÖNÜLLÜ HİZMETİ) yapan 2 arkadaşımız daha vardı onlarla aynı mutfağı kullanıp aynı ofiste çalışacaktık. Kahvaltı yapıp hemen çevremizde neler olduğunu görmek için ufak bir gezintiye çıktık. Burası doğa harikasıydı, kaldığımız tesisin hemen arkasında büyük bir göl vardı. Bu güzelliğin her köşesinin fotoğrafını çekip manzaranın tadını çıkardım. Hava şansımıza çok güzeldi mutluydum çünkü doğayı çok seviyorum AGH sürecimde buranın doyasıya tadını çıkaracaktım.

Ertesi sabah doğruca çalışacağımız ofise doğru yol aldık ofis çalışanlarıyla tanışıp AGH süresince neler yapacağımızı konuştuk. Ne yaptığımızdan sizlere kısaca bahsetmek isterim. Haftanın belirli günleri İngilizce kafe için eğitici oyunlar hazırlayıp katılımcıların öğrenmelerini ve eğlenmelerini sağladık. Spor Aktivitelerine katılarak çocukların oyun oynamasına ve kaynaşmalarına yardımcı olduk. Son olarak ta farklı kültürlerden bayanları bir araya getirip onların kaynaşmasını sağladık. Bunları yapmak bana büyük bir zevk veriyordu onlara katkı sağlamak için ilk olarak ben öğrenip araştırıp hazırlık yapıyordum ve bu benim gelişimime de katlı sağlıyordu. Boş zamanlarımda farklı şehirlere gezip farklı tatlar denedim.
Sizlere ne yaptığımdan çok bu kısa dönemde neler kazandığımı anlatacak olursam. Küçük bir keşifti benim için yeni yerler görüp yeni insanlar ve farklı bir kültürle tanıştım insanların birbirine olan saygısına hayran kaldım. Farklı dillere ve kültürlere sahip dostlarım oldu. Bir film gecesi hazırlayıp bize veda gecesi düzenlediler. Ailemi çok özlemiştim ama buraya da çok alışmıştım. Her güzel şey gibi burada ki 1 ayda bitmişti ve dönme vakti gelmişti.

AGH yapıp böyle bir tecrübe kazandığım için kendimi çok şanslı hissediyorum. Sizlerin de elinize böyle bir fırsat geçerse tüm önyargılarınızı bir köşeye bırakıp bu tecrübeden faydalanmalısınız. Son olarak ta İsveç’e bir gün yolunuz düşerse buraya kışın gelmeyin çünkü çok soğuk hele birde yazı seviyorsanız benim gibi çok zorlanabilirsiniz.




No comments:

Post a Comment