Friday 19 August 2016

Bulgaristan'da AGH Süreci


Merhabalar,

Ben Bulgaristan gönüllülerinden Selda. Şimdi sizlere kısa bir AGH macerası anlatmak istiyorum. Geleli yaklaşık bir ay oldu. Çok güzel insanlar tanıdım. Danışmanlarımız Stephan ve Georgi mükemmel insanlar. Georgi öğretmendi ve bizi öğrencileriyle tanıştırdı. Bunun dışında farklı ülkelerden katılım sağlayan gönüllülerle tanıştım. 
İngilizce konuşma-anlama çabalarım ilerleme kaydetmeye başlamıştı. Birlikte çok eğlenceli zamanlar geçirdik. Sliven ufak ve sakin bir şehirdi. Birkaç kafesi, iki veya üç tane parkı ve ufak bir alışveriş merkezi vardı. İlk zamanlar akşamları dışarı çıkıp ufak gezintiler yapmak yeterli olsa da farklı yerler keşfetme isteğimiz vardı ve bunun için hafta sonlarını değerlendirmeye başladık. 
Sofia, Plovdiv, Stara Zagora gibi yerler gezdik. Gezi esnasında çok farklı tecrübeler edindik unutulmaz anılar biriktirdik. Proje kapsamında hoş geldin partisi, tanışma partisi gibi ufak organizasyonlar düzenlendi. Adının parti olduğuna bakmayın daha çok sohbet havasında geçen güzel akşam yemekleriydi bunlar.

İlk olarak bir akşam yemeğinde bizi ağırlamak istediler. Canlı müzik olan bir Bulgar restoranına gittik. Dediğim gibi daha çok sohbet havasında geçen bir yemekti bu. İlerleyen saatlerde Balkan müzikleri çaldı. Sahnede birkaç kişi yöresel danslarını yapıyordu. Çok samimi bir atmosfer içindeydik. Orada bulunduğum için çok mutluydum. Bahsettiğim diğer organizasyon ise bizim ev sahipliğimizde gerçekleşti. Misafirperverliğimizi göstermemiz şarttı.
Sabah erken kalkıp ev temizliğine başladık ve ufak çaplı bir alışverişten sonra yemek yapmaya başladık. Yemek masamızı daha önce hiç öyle donattığımızı hatırlamıyorum. Yemeklerimizi tabi ki çok beğendiler. Geçirdiğimiz bu eğlenceli organizasyonların yanı sıra Georgi'den gayet faydalı eğitimler de aldık. 

Burada bulunmaktan mutluyum. Hayallerime giden ilk adımda olduğumu düşünüyorum. AGH hayallerinizin kapısını aralayan ufak bir ışıktır. Işığınız bol olsun :)

No comments:

Post a Comment