Wednesday 28 October 2020

Yurtdışı maceram Tunus ile başladı.

Ne? Tunus mu?

Evet, Tunus! Yurtdışı maceram Tunus ile başladı. Yurtdışı maceram Tunus ile başladı.

Eşimden dostumdan her gün yeni bir üzücü haber aldığım her geçen gün etrafımdaki corona olan insan sayısının arttığı zorlu zamanlarda bir anda karşıma IYACA’nın Tunus projesi çıktı. Türkiyede evde sıkışıp kalmaktan öylesine bıkmıştım ki hiç düşünmeden başvurumu yaptım. Etrafımdaki insanlara yurtdışına çıkacağımı, Tunus’a gideceğimi söylediğimde istisnasız ‘’Ne? Tunus mu?’’ cevabını aldım ve her seferinde ‘’Evet, Tunus!’’ dedim. Aslında nereye gittiğimden,ne yapacağımdan bi haberdim ama eğer yeni şeyler öğrenmek, keşfetmek istiyorsanız sonunu düşünmemelisiniz. Corona sebebiyle biraz sıkıntılı bir havalimanı süreci geçse de sonunda Tunus Havalimanı’na inmiştik..

 Yanımda daha önce tanımadığım 2 insan daha vardı ve 2 ay boyunca beraber yaşayacaktık. Havalimanından bizi mentorümüz aldı ve 2 ay boyunca evimiz olacak olan apartman dairesine bıraktı. Bu şekilde maceramız başlamış oldu..


Eğer benim gibi daha önce yurtdışına çıkmadıysanız ilk olarak bir boşluğa düşüyorsunuz ve ben ne yaptım? ne işim var burada? Soruları kafanızda dönüp duruyor. Sadece bikaç gün içinde sanki uzun zamandır burada yaşamışçasına alıştım Tunus’a. İnsanlar bizleri gördüğünde onlara Türk olduğumuzu söylediğimizde bir anda yüzleri gülüyor ve bize yardımcı olmaya, bişeyler ikram etmeye çalışıyorlar. Tunus’a geldikten yaklaşık 1 hafta sonra 3 arkadaşımızın daha bize katılacağını öğrenip heyecanlandık ve onları beklemeye başladık. Onlar da geldikten sonra macera tam anlamıyla başlamıştı. Farklı şehirler, tarihi eserler, kaleler, müzeler ve Sahra Çölü..

Buraya geleli yaklaşık 1 buçuk ay oldu ve dün Sahra Çölünde safari yapıyordum. Bu muazzam deneyimi herkes yaşamalı. Baktığınız heryer sadece kum ve sadece siz varsınız.. Kumdan tepelerin üzerinde bir aşağı bir yukarı heyecanlı bir safarinin ardından tepelerde birinde durduk ve tam karşımızda StarWars filminin çekiminin yapıldığı yer vardı. Arkasında ise muazzam bir gün batımı..

Karşınıza çıkan fırsatları asla küçümsemeyin ve önyargılı yaklaşmayın. Bir çok insan Avrupa’ya, Amerika’ya gidiyor ve oraları görüyor, hatta internette öylesine çok fotoğraf, video var ki gitmeden bile görebiliyorsunuz. Peki ya Afrika? Afrika’ya gidip tecrübe etmek gerçekten mükemmel bir duygu eğer sizin de karşınıza bir Afrika fırsatı çıkarsa kesinlikle sonunu düşünmeden maceraya atılmanızı tavsiye ederim..

Sevgilerimle

Abdullah Turan KOŞAN

No comments:

Post a Comment