Monday 29 June 2015

İtalya-Brindisiden Selamlar

İtalya-Brindisiden selamlar. Öncelikle İYACA ailesine bu inanılmaz projeye katılmamızı sağladıkları için teşekkür ediyorum.
Çoğu kişinin hayalidir İtalya ya gitmek, Ben bu hayalini EVS ile gerçekleştiren onlarca şanslı insandan biriyim. İlk başlarda yabancı bir ülkeye gitmek, orada 4 ay kadar bi süre kalmak korkutucu gelsede 2 haftada buralı gibi oldum. Daha Roma havalimanına adımımı attığım anda farklılığı hissetim. Brindisi'ye indiğimizde bizi proje sorumlusu olan Laura karşıladı. O da bizim kadar heyecanlıydı. Arabaya binerken İtalya ile ilgili farkettiğim ilk şey arabaların küçücük olmasıydı.
Nerde bizim Şahinler Kartallar diye düşünmedim değil :)

Laura bizi evimize bıraktı yolda çevreyi anlattı ve ertesi gün buluşmak için sözleştik. Bize verdikleri ev oldukça geniş, dışı tarihi sevimli tipik bir İtalyan eviydi. Yolda acıkmış olabileceğimizi düşünüp bize İtalyan ekmeği dedikleri focaccheria almışlar. İlginçti ama güzeldi. Sonraki gün erkenden buluştuk. Bu sefer mentorumuz Sara da vardı. Merkeze gittik, bize çevreyi tanıttılar, harika sokaklar gördüm. Her gün olmazsa olmazları kahveyi de içtik, bize çalışma programlarımızı verdiler ve etrafı keşfetmemiz için ayrıldık. İnanın hayatımda böylesine düzenli,güzel ve tarihi sokaklar görmedim. Her binanın ayrı bir tarihi vardı.





Ertesi gün öğleden sonra çalışacağım yere gitmek için beni Pasquale (servisin şoförü) aldı. İlçe ilçe çocukları ve öğretmenleri topladıktan sonra Ceglie Messapica'daki okula gittik. Öğretmenlerle ve onların yardımıyla çocuklarla tanıştım. Çok az İngilizce bilmeleri sorundu ama vücut diliyle hallettik. Burası bir sosyal eğitim merkeziymiş ve aileleri veya kendileri sorunlu küçük çocuklara eğitim veriliyomuş.

İlk günümde çocukların bitmez tükenmez enerjisiyle biraz yoruldum ama çok eğlendim. İlk haftam böyle işe gitmekle yemek gezmek için yeni yerler keşfetmekle geçti. Pizzanın, makarnanın peynirin binbir çeşidini gördüm. Hayatımda ilk defa doğum günümü başka bir ülkede kutladım. Çocuklar ve öğretmenler harika bir sürpriz hazırlamış çok şaşırdım. 2 hafta geçti ama hala karşıdan karşıya geçmeye alışamadım. Yola adımımı attığım anda nerede olursam olayım bütün arabalar duruyor. Trafik açısından medeniyet oldukça yüksek. Demek küçük arabalar bu işe yarıyor. Bakalım gelecek haftalar neler getirecek. Daha göreceğim, öğreneceğim çok şey var.

Doruk Ege GÖK




                                                                                                                                                                                                                                                                 

No comments:

Post a Comment