Sunday 5 May 2024

Litvanya'daki ESC Gönüllüsü Olarak İkinci Ayım;

Litvanya'daki ESC Gönüllüsü Olarak İkinci Ayım;

Bu ay, Musninkai'deki lise ziyaretimizle başladı. Öğrencilere SAJC nedir ve faaliyetlerimizi nasıl paylaştıkları konusunda bilgi verdik. Hazırlanan etkinliklerle dolu güzel bir gün geçirdik. Gençleri tanımak ve farklı kültürler hakkında konuşmak gerçekten keyifliydi.

Hafta ortasında, gençlerle birlikte villada bir yatıya kalma etkinliği düzenledik. Oyunlar oynadık, film izledik, dans ettik ve hatta kendi Lip Sync Battle yaptık. Gerçekten eğlenceli ve unutulmaz bir gece oldu. Bazı gençler bu oyun için makyaj yaptılar dans eşliğinde şarkılara playback yaptılar en sonunda ise bu performansları oyladık. İlerleyen saatlerde ise oyunlardan ziyada korku filmi gecesi gerçekleştirdik.

 

Širvintos Lisesi'nde, gönüllü faaliyetlerimiz ve geçirdiğimiz keyifli zamanlar hakkında bir sunum düzenledik. Öğrencilerden sorular aldık. Onlarla zaman geçirmek beni gerçekten mutlu ediyor ve onların da bundan keyif aldığını görmek gerçekten çok güzel. İlk İngilizce sunumumu bu lisede gerçekleştirdim, benim için zor olacağını düşünüyordum hatta başlangıçta biraz heyecanlıydım, ancak olumlu bir deneyim oldu. Sunumumun konusu Litvanya'da yaşadığım kültürel farklılıklardı.

Ayın sonunda, Litvanya'da Noel ağacının açılış zamanı geldi. Ağacın detayları beni büyüledi anahtar detaylarına sahipti ve ağaç kale surları ile çevrilmişti. Gerçekten de Litvanya'nın en güzel ağaçlarından biriydi. İnsanlar ağacın etrafında toplandı, Noel şarkıları söyledi ve birlikte dans ettik.

  

İlerleyen günlerde Trakai'de eğitime gittim. Bu benim şehri keşfetme fırsatı verdi. Tarihi yapısıyla Trakai Kalesi etkileyici bir deneyim sunuyordu. Orada geçen günler, Litvanya'nın zengin tarihine dalmamı ve araştırmamı sağladı. Trakai Kalesi şüphesiz Litvanya'nın en önemli simgelerinden biri ve kesinlikle ziyaret edilmeye değer.

Eğitim sırasında diğer gönüllülerle tanışma fırsatım oldu. Farklı ülkelerden gelen gönüllülerle zaman geçirmek gerçekten güzel ve eğlenceli bir deneyimdi.

Tüm bu deneyimler, Litvanya'daki ikinci ayımı unutulmaz kıldı. Bu ay boyunca hem kendimi hem de Litvanya'yı daha iyi tanıma fırsatım oldu.


No comments:

Post a Comment