Wednesday 1 May 2024

Ekim 2023 - Lokal İnsanlarla Aile Gibi Olmak

 Herkese Slovakya-Cadca’dan Selamlar 🙂

1 ay gibi kısa bir sürede kendimi yıllardır burada yaşıyormuş gibi hissediyorum. Her şey beklentimin üzerinde güzel ve yolunda gidiyor. Buradaki en büyük etken bence hafta içi Keric’de yaşayıp çalışırken hafta sonu burada bana ev sahipliği yapmak için gönüllü olan host family’im ve bana yoldaşlık yapan mentorumla geçirdiğimiz zamanlar. 3 küçük çocuğu olan Slovak bir ailem var burada. İngilizce olarak kendileriyle iletişimimi sürdürüyorum. Onlar sayesinde buradaki aile yaşamını anlayıp nasıl çocuk yetiştirdiklerini görebiliyorum. Ayrıca hafta içi yurt yaşamından sonra hafta sonu ev ortamına girmek iyi hissettiriyor.

Mentorumda coğrafya öğretmeni. Onunla keyifli kahve buluşmalarımız oluyor. Yaşadığım şehirdeki etkinlikleri birlikte keşfediyoruz. Bir kahve festivaline katıldık birlikte. Gönüllülük sürecim başta olmak üzere çok çeşitli alanlarda keyifli sohbetlerimiz oluyor. Aynı şekilde burada bir kalede yemek ve müzik festivali vardı. Onda da beraberdik. Hem kaleyi ziyaret ettik hem de Slovak bir grubu dinledik.



Bu tarz yerel aktivitelere yerel insanlarla gitmek çok keyifli oluyor. Hem yabancılık çekmiyorum hem de bir çok yeni bilgi öğrenebiliyorum.
















No comments:

Post a Comment