Monday 5 July 2021

KISA DÖNEM (ESC) TUNUS PROJESİ

Öncelikle Tunus’u neden tercih ettiğimden bahsetmek istiyorum. İlgimi çekmesinde en büyük etken bir Afrika ülkesi olmasıydı bir tarafı çöl iken diğer tarafı deniz ile çevrili. Fransızlar tarafından Sömürge ülkesi olduğu için Fransız ve Arap karışımı bir ülke, ana dillerinde bu iki dil karışımı ve oldukça zor bence, mesela üç sayısı onlar için bir harfe dönüşmüş. Gelmeden önce araştırmıştım ve bu detaylar benim çok ilgimi çekmişti. Buraya ilk geldiğim gün garipsemiştim baya fakat çok istekli olduğum için yaşadığım küçük sorunları bile görmezden geldim .Sorun yaşamamın sebebi ise Tunus halkı gerçekten aşırı şekilde rahat ve umursamaz insanlar herkes kendi halinde sorun çözme de çok iyi değiller . Sonrasında buradaki bizimle ilgilenen yetkili kişi evlerimize yönlendirdi, denize çok yakın bir yerde ve tatil köyü gibi küçük bir yer çok gelişmemiş bir kasaba gibi. Ben böyle samimi ve sessiz yerleri çok sevdiğim için çabuk uyum sağladım ama tabi yemekleri hariç. Marketlerde sadece belli meyve sebze satılıyor ve mutlaka kuru hurma ver adım attığınız yerde. Meyve, sebze ve  özellikle kuruyemiş burada oldukça ucuz. Hatta geleneksel yaş bademli ve naneli, aşırı tatlı olan çayları oldukça popüler çoğu kafelerde bu tercih ediliyor. Kahvaltılarda şekerli ve tatlı tüketmeyi çok seviyorlar, kruvasan ve kahve vazgeçilmez bir alışkanlık olmuş onlar için. Sokaklarda tavşan, tavuk vs. satıyorlar bir de sepet sepet küçük bir kokulu çiçek, sapı bile yok sadece yaprak halinde ama harika kokuyor. Kuskus dedikleri yöresel yemekleri var çoğunlukla kuskus ve makarna yiyorlar .Balık ta burada oldukça ucuz ve çok seviliyor . Yemek konusunda gözlemlerim bu şekilde gelelim diğer konulara.

Burada şehirler arası ulaşım oldukça kolay en uzak şehir 2 saatlik bir sürede gidebiliyorsunuz ve buranın başkenti de Tunus. Gezebileceğiniz birçok plajlar ve doğa harikası yerler var tarihi yapılar olarak Sousse’nin merkezinde birçok yapılar var. El Jam denilen şehrinde ise Game Of Thrones filminin çekildiği kocaman bir yapıt var oldukça  büyüleyiciydi. Biz Sousse şehrinde konaklıyoruz ve gönüllülük faaliyetinde bulunuyoruz. Faaliyetlerimiz ise genelde hafta da 4 gün oluyor ve Kinder Garden ya da Flower Garden da oluyor. Bazı günlerde paint ve plaj da çöp toplamaya gidiyoruz ve buradaki montörümüzün düzenlediği aktivitelere gidiyoruz. Aktivitelerimiz şu şekildeydi  ;  plajda yoga derslerimiz oldu, golf oynamaya gittik, plajda voleybol ve futbol maçları yapıldı ama tabi pandemiden dolayı belli düzenlemeler çerçevesinde gerçekleşti. Ayrıca burada golf baya ünlüymüş ve uluslarası yarışmalar düzenleniyormuş ve çok büyük bir sahası var mutlaka ziyaret etmelisiniz.

Ulaşım ise oldukça kolay ve ucuz, taksi ve küçük minibüsler ile kolaylıkla seyahat edebilirsiniz. Kaldığımız ev ise çok iyi sayılmaz birçok eksiğimiz var ve oldukça kalabalık kalıyoruz. Burası gelişmemiş bir şehir olduğu inin teknolojik alet yetersizliği var mesela burada hala merdane kullanılıyor, elektrik süpürgesi yerine faraş kullanılıyor. Evlerin içi genelde mermerden oluyor ve birçok ev malzemesi ahşaptan tercih ediliyor. Hava şartları çok hızlı değişim gösteriyor akşamları baya soğuk gündüzleri ise çok sıcak oluyor. Buraya gelirken bazı zorlukları göz önünde bulundurarak geldim ve keşfetmeyi kendim hiç bilmediğim bir ülkede mücadele etmeyi öğrendim ve bunlar her şeyden önemli bence. Ve zaten burada belli günler Arapça dersi alıyoruz ve günlük kendimizi ifade edebileceğimiz kadar öğretiliyor. Ben ama bir şekilde iletişim kurup hallediyorum işlerimi şanslıyım bu konuda. Her anın tadını çıkarıyorum ve faaliyetleri yaparken severek yapıyorum bazen sınav zamanına denk geldiğinde izin alıp katılım sağlamıyorum ve montörümüz anlayış gösteriyor. Dışarıdan eve Tunus halkını getirmemiz yasa ve bizim de gitmemiz. Onun haricinde katı kurallarımız yok. Ben tarihi yapıt gezmekten çok hoşlanmıyorum bu yüzden sokaklarda ya da faaliyet içindeyken iletişim kurarak keşfetmeyi seviyorum zamanımı daha çok buna ayırıyorum. Hep farklı meslekteki ve yaşıtlardaki insanlarla iletişim kurdum burada, dil gelişimi ve kültürleşme için oldukça etkili bence. Genelde grupla takılmaktansa kendim keşfediyorum detaylara takılabiliyorum çünkü. Fakat ramazan boyunca kısıtlama geldi ulaşım araçlarına maalesef evdeyiz bir süredir.  Tunus’taki bir ayım bu şekilde geçti ve oldukça memnunum burayı çok sevdim. Maddiyat olarak 550 dinar verildi bize biraz yetersiz oluyor ucu ucuna yetişiyor ücret 100 dinar daha fazla olsa çok çok daha iyi olabilirmiş. Şimdilik diyeceklerim bu şekilde her şey yolunda ve tavsiye ediyorum gelmek isteyenlere.

No comments:

Post a Comment