Tuesday 3 July 2018

Araştır-Gez-Hareket (AGH)


Merhaba ben Mustafa
Adana'dan İstanbul'a, İstanbul'dan Bükreş'e, Bükreş’ten Craiova'ya derken buradaki evimdeyim. Yorgunum uykum var ama her günümü değerlendirmeliyim. Valizleri bırakıp hemen şehir turuna başladım. Çocuklar için 8 günlük bir festivale denk geldim. Zaten Romanya'da yazın nerdeyse her gün bir şehirde bir festival bir kutlama var eğlenmeyi çok seviyorlar. İkinci güne uyandığımda artık burada nelerden yararlanabilirim ve hangi konularda faydalı olabilirim diye düşünmeye başladım. Benim önceliğim dilimi geliştirmek ve efsane Transilvanya'yı gezmekti. Ayrıca verilen her görevi eksiksiz yapacaktım. Kendimi daha sosyal daha aktif hissetmek ve yardım edebilmek bana mutluluk veriyordu.

Birinci ayımı tamamlarken size kısaca tek başıma yola çıktığım seyahatlerimden bahsedeyim. İlk olarak Bükreş'e geçtim orada benim gibi Türk gönüllüler bana evlerini açtı ve iki gün kaldım. Braşov'a yola çıktım vardığımda o tertemiz dağ havasını alınca seyahatimin mükemmel geçeceğini anladım mükemmel manzarası, havası, meydanı ve eski küçük evleri ile beni büyüledi. Braşov'a yakın Bran şehrine III. Vlad nam-ı değer Dracula şatosuna gittim.
Tabi verilecek çok fazla detay var ama yazarak mümkün değil. Gezmek, görmek ve burada okumak lazım yani yaşamak lazım. Her şehirde Google Maps'de ''Old Town'' görmek beni çok sevindiriyordu. Mimarisi çok güzel olan tarihi evleri, kiliseleri, kuleleri korumuş olmaları açıkçası beni biraz kıskandırdı. Sibiu ve Sighişoara gezilerim de bu keyifle geçerken dönüş yolunda Transilvanya'nın muhteşem manzarası ve doğası bana eşlik etti.
AGH bana içi bilgiler ve mükemmel görsellikler ile dolu yeni bir yaş verdi. Şuan kısa dönem yaptığım ve daha uzun dönem bir projeye katılacağım için çok mutluyum. Kendinize bir hediye verin ve bir AGH projesine katılın ve mümkünse durmayın gezin, görün, öğrenin. Uzaklaşmayın yakınlaşın ben öyle yaptım ve hiç pişman olmadım. İkinci ayımda edineceğim yeni tecrübelerim, bilgilerim ve seyahatlerim ile görüşmek üzere :)) 





No comments:

Post a Comment