Thursday 9 June 2022

Xylokastro'nun Bir Parçası Olmak

Ben kimim? 

Selamlar herkese. Benim adım Burak, 19 yaşında İzmir'de hazırlık sınıfı öğrencisiyim 1 aydır Xylokastro şehrinde bulunuyorum. 

Bu projeye nasıl katıldım? 

Bir gün otobüste evime dönerken İYACA'nın Yunanistan projesini keşfettim ve dedim ki neden gitmeyeyim ki? Hemen formu doldurdum, gönderdim ve kabul edildim!

Xylokastro'ya doğru  

2 haftalık heyecanlı bir bekleme süreci sonunda İzmir'den İstanbul'a iniş yaptım, benimle beraber gidecek arkadaşımla buluştum ve Yunanistan'a gitmek üzere Esenler Otogarına gittik. Otobüse bindik ve beklemeye koyulduk. Ancak bir de ne görelim? Otobüs Bulgaristan aktarmalı çıktı! Başta çok üzüldük ama Bulgaristan yolunda bizim gibi 7 tane Türk ile tanıştık. Onlarla beraber Sofya'da bir gün geçirdik ve hep birlikte Atina'ya devam ettik. En sonunda oraya vardık. Onlarla vedalaşma vakti geldi, vedalaştık ve Xylokastro otobüsüne binip gittik.

Xylokastro neresi? 

6000 nüfuslu küçük bir kasaba Xylokastro. 

Coğrafi olarak Mora yarımadasının kuzeyinde bulunuyor. Ulaşım imkanı olarak şehirlerarası otobüsler ile veya tren ile Atina, Patras gibi şehirlere ulaşım sağlayabiliyorsunuz.. 

Burada ne yapıyoruz? 

Burada genelde çevre temizliği, duvar, bank, çit, tabela boyama gibi işler yapıyoruz. Bazen çocuklara geri dönüşümü öğretmek adına günler düzenleyip onlara oyunlar oynatıyoruz. Yolda yürürken boyadığım tabelayı , temizlediğim sahili görmek beni mutlu ve huzurlu hissettiriyor. Beni buraya daha çok bağlıyor. 

Xylokastro'nun yerlisi olmak 

Buranın en güzel kısmı, dışarıdaki insanların tıpkı bizim gibi samimi olması. İlk haftadan sonra insanlarla aranızda bir samimiyet oluşuyor. Aşağıdaki pitacıyı, 50 metre ilerideki sandviç dükkanı sahibini ve kuryesini, ana caddedeki kasabı gördüğünüzde size selam vermeleri, size gülümsemeleri sizi buranın bir yerlisi gibi hissettiriyor. 


Kısaca bu projenin bana kattıkları:

+Yemek yapmayı öğrendim

+Tanımadığım insanlar ile kalabalık bir şekilde yaşayabilmeyi öğrendim

+İngilizcemi daha da geliştirdim

+Ev arkadaşlarımın yanı sıra Xylokastro'dan ve diğer şehirlerden, pek çok ülkeden arkadaşlar edindim 

+Daha da sosyalleştim

+Hayata karşı bakış açım değişti

+İlk kez yurt dışına çıkma fırsatım oldu 

+Yeni yerler ve şehirler gezme fırsatım oldu

Bu tecrübeleri elde etme yolunda bana katkı sağlayan ve beni buraya gönderen başta Serdar Osman DOBUR bey'e Murat ŞAHİN bey'e Gülcan Hanım'a ve bütün IYACA ailesine minnettarım ve teşekkürlerimi sunuyorum.

No comments:

Post a Comment