Tuesday 10 November 2020

Herkese merhaba!! Salut!

Multicultural Community programı ile geldiğim Romanya Ciorogarla’da neredeyse 1. ayımı doldurmak üzereyim. Zaman nasıl bu kadar çabuk geçiyor her seferinde şaşırıyorum doğrusu.  Her zaman bir gönüllülük projesine dahil olabilmeyi istemiştim ve önüme böyle bir fırsat geldiğinde çok fazla düşünmeden hemen evet demiştim. Daha sonrasında kafamda birçok soru canlandı. “Nasıl bir yere gideceğim?” “Kiminle gideceğim?” “Neler yapacağız?” “Ya orada korona olursam?” tarzında birçok şey düşündüm. Ne kadar düşünürsek düşünelim, bazı şeyleri yaşamadan ve tecrübe etmeden bilemiyoruz. Kafamdaki korkuları sildim ve şu an burada, sizlere bu yazıyı yazıyorum. Gelişimizin ikinci gününde ofise gittik ve orada kısa bir toplantı yaparak programın detaylarını ve neler yapacağımızı öğrendik. Ertesi gün kısa bir Bükreş turu yaptık. Açıkçası Bükreş’in güzelliği beni büyülemişti. Kafamı nereye çevirsem tarihi bir şey görüyordum. Mimarisi olağanüstüydü. Korona’dan ve farklı bir ülkeden gelmemizden dolayı 14 günlük bir süre boyunca tedbir amaçlı öğrencilerden uzak durmamız istenmişti. Bu 14 gün boyunca buradaki diğer 2 Portekizli arkadaşımı tanıma fırsatım oldu, onların kültürlerine dair sohbetler ettik, kendi kültürümüzü onlara tanıtmaya ve göstermeye çalıştık, birlikte yemekler yaptık.

Basit düzeyde bazı Portekizce kelimeler öğrendim. Bunun yanı sıra Rumence kurslarımız devam ediyor. Açıkçası hem Romanya’ya dair bir şeyler görmek, öğrenmek üstüne bir de Portekiz ile alakalı bir şeyler öğrenebilmek oldukça güzel. İki farklı ülkeyi aynı anda tanıyabilme fırsatım olduğu için şanslı hissediyorum. Geçtiğimiz günlerde önce buradaki öğretmenler ile tanışarak onlara kendimizi tanıttık ve bu projeden beklentilerimizi anlattık. Ertesi gün ise uzun bir zamandan sonra öğrencilerle tanışma fırsatımız oldu. Kendimizi tanıtan kısa sunumlarımızı onlara sunduk. Daha sonra öğrenciler ile etkinliklere başlayacağımızı, her Salı ve Perşembe onlarla olacağımızı öğrendik. Önümüzdeki  1 ayda beni neler bekliyor bilmiyorum.. Tek istediğim zaman bu kadar çabuk geçerken onu dolu dolu yaşayabilmek. Görüşmek üzere…








 





No comments:

Post a Comment