Friday 30 August 2019

Ciao Tutti!

Herkese merhaba! Bu ay ki yazımda İtalya'ya geldiğimden beri İtalyancamı geliştirmek için nasıl yollar izledim, neler yaptım onu anlatmak istiyorum.
Yaklaşık dört sene önce İtalya'nın Milano şehrinde Erasmus yapma şansım olmuştu. Oradayken üniversitenin İtalyanca dil kursu bütün Erasmuslular için ücretsizdi ve katılım zorunluydu. İki ay süren bu dil kursuna katıldım fakat oradayken İngilizcem çok iyi olmadığı için sadece İngilizce'ye odaklanmıştım ve İtalyanca adına hiçbir şey yapmamıştım. Bunu anlatmamın sebebi de hiç yoktan bir kulak aşinalığıyla buraya geldiğimi belirtmek. Ama farkettim ki kulak aşinalığı yetmezmiş, biraz üstüne düşmek gerekiyormuş.
İlk yazımda iki tane İtalyan gönüllünün haftanın iki günü üçer saatten evime gelerek İtalyanca öğretmeye çalıştığından bahsetmiştim. Çok işe yaradı mı? Pek zannetmiyorum ama yine de bir başlangıç olmuş oldu. Bu dersler bittikten sonra kendi başıma da çalışmaya başlamam gerektiğini farkettim.
Müzik listemi İtalyanca şarkılarla donatıp, İtalyanca filmler, diziler izlemeye başladım. Birçok İtalyan arkadaş edindim ve yanlarında hep konuşmalarını dinledim. Duolingo dil uygulamasını bolca kullandım ve aynı zamanda Youtube'dan İtalyanca öğretme amaçlı kanalları takip etmeye başladım.
Şuan dördüncü ayım bitti ve bir kişiyle karşılıklı konuşurken dediklerinin %80'ini (konuya göre değişiyor) anlıyorum ve hatalar yaparak karşımdakine derdimi anlatabiliyorum.
Kendi çabalarımla şuan dil seviyemi buraya kadar getirdim. Eylül ayında ev sahibi kuruluşumun
ayarlayacağı devlet destekli dil kursum da başlayacak. Bu kurs sayesinde daha da ilerleyeceğime
inanıyorum.
EVS'in güzel taraflarından birininde gittiğiniz ülkenin dilini öğrenme olanağınızın olması. İyi değerlendirip
değerlendirememek kişinin kendine kalmış tabi. Döndüğümde şakır şakır İtalyanca konuşacağımı umut ederek sizlere veda ediyorum. :)


No comments:

Post a Comment