Thursday 11 July 2019

Hepsini ayrı ayrı sevdik



Herkese merhaba ben Neva. Evs projesi ile Romanya Bukreste bulunuyorum. 28 yasindayim ve boyle guzel bir projeye katilabildigim icin cok mutluyum. Bu projeden bir arkadasim soz etmisti ve dahil olabilme imkanim olunca kesinlikle kacirmadim. Herseyden once guzel anilar biriktirebilmek, yeni insanlar tanimak ve farkli bir kulturu gercek anlamda icinde yasayip ogrenmek icin harika bir proje.
Bukresin guzel bir koyunde bir okulun yurdunda kaliyoruz. Ben ve birlikte geldigim arkadaslarim bu guzel yere hemen isindik ve evimiz olarak benimsedik. Herhangi bir ihtiyacimiz oldugunda proje mudurumiz Adrian bizi kirmayip bunlari karsiliyor. Sonrasinda derslere basladik ve isin guzel kismi iste o zaman basladi. Bizleri cok icten bir sekilde aralarina kabul ettiler ve hepsini ayri ayri sevdik. Kulturumuzu tanitan ve onlarin bize tanittigi paylasimlar ve gelecege dair dusunduren cok guzel aktiviteler yaptik. Bizlerle planlarini gelecekten isteklerini paylastilar hepsi harika ve cok candan cocuklar.
Ogretmenler ve okul personeli ayrica cana yakin ve iyiler. Bizlere her konuda destek oluyor ve yarsim ediyorlar. Hasta oldugumuzda bizimle doktora geliyor ya da herhangi bir seye ihtiyac duydugumuzda hemen yardima kosuyorlar. Ozel gunlarde bizi evlerine davet ettiler sofralarinda agirladilar kendi ozel yemeklerini bize tanittilar ve dansalarini gosterdiler. Cok guzel ve sicak bir aile ortami bulduk burada. Romanya insanlari gercekten sicakkanli ve cana yakin.

Okulumuz bir sure sonra tatile girdi ve biz ogrenciler ve ogretmenlerden ayrilmakta gercekten cok zorlandik. Elbetteki tatil heyecanimiz ve cok guzel gezi planlarimiz vardi ama ogrencilere inanilmaz alistik. Burada en zor sey onlardan ayrilmak bence.

Tatile girmemizle birlikte gezi planlarimizi devreye soktuk. Ben baska ulkelerden cok romanya icinde gezmeyi tercih ettim ama tabi balkanlardaki ulkeleri gezmek mumkun. Ben ve bir arkadasim. Romanya icinde otostopla bir geziye ciktik. Burada tanistigimiz diger ulkelerden bizim gibi gonullu calisan arkadaslar edindik. Onlarda cok candan ve icten bir sekilde biz sehirleri gezerken ev sahipligi yapip kaldiklari yerleri bize actilar. Bize kendi projelerini anlattilar ve yasadiklari sehirlerin ya da koylerin ozelliklerini tarihlerini gosterdiler. Yani sadece romanyali degil farkli bir cok ulkeden insan ve kultur tanidik.

Otostopla gezi kisminda ilk baslarda biraz tedirgindim ama romanya bu konuda gercekten cok iyi. Insanlar arabalarina ve yolculuklarina kabul ediyorlar ve cok guzel sohbetler cikiyor ortaya. Bu sekilde pek cok insan tanidik ve neredeyse ulkenin yarisini gezdik. Gercekten kendimizi kotu hissettigimiz bir an hic olmadi. Arabasina bindigimiz herkes ayri bir hayatti ve bize ellerinden geldigince yardimci oldular. Bazilari sehire ulastigimizda bile bizim icin zaman ayirip bize sehri gezdirdi.

Yabanci dil icin bu proje kesinlikle kacirilmamasi gereken bir macera.  Ortak dil olarak tabi ki ingilizce konusuyoruz ve bu benim gibi ingilizcesi cok kotu bir sekilde buraya gelmis biri icin bile kendini gelistirmesine bir firsat. Burada tanistigimiz arkadaslarimiza kendimizi ifade etmek ve projemizden bahsetmek sohbet etmek eglenmek butun bunlar icin yabanci diliniz kotu bile olsa cesaretlenip adim atiyor ve gelistiginizi fark ediyorsunuz. Hic bir dil kursunda bu kadar eglenerek ve kendinize bir seyler katarak ingilizce ogrenemezsiniz sanirim.

Ustelik sadece ingilizce de degil. Romence cok basit seviyede bile olsa konusmayi ogrendik. Bu da cok ayri bir keyif cunku ingilizce gibi herkesin bildigi ve konustugu dil haricinde bir ulkede uc ay yasadim ve oranin dilini oradaki insanlardan ogrendim diyebilmek cok guzel bir duygu
Burada bulundugum sure icerisinde hayata dair pek cok sey ogrenecegimi biliyordum. Gercekten kimsenin kacirmamasi gereken mukemmel bir deneyim. Baska bir ulkede tek basima uzun bir zaman gecirmek benim ilk defa yaptigim bir sey oldu. Bu deneyim belki de hayata ve is yasamina atilmadan once ya da benim gibi atilsaniz bile bu firsati kacirmak istemediginiz icin her seyi goze alarak kalkip gelmeniz ve yasamaniz gereken bir sey.





No comments:

Post a Comment